Чудінович Ольга Василівна у 2013 р. закінчила кафедру хімічної технології кераміки та скла Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського».
У 2013 – 2016 рр. навчалася в аспірантурі ІПМ НАН України (без відриву від виробництва) за спеціальністю – «фізична хімія». У 2017 році успішно захистила кандидатську дисертацію на тему «Фазові рівноваги у системах з оксидами La2O3–Y2O3–Ln2O3, де Ln – Nd, Eu, Sm, Gd».
Наразі Ольга працює в ІПМ НАН України на посаді старшого наукового співробітника. З 2020 р. – асистент кафедри фізичної хімії КПІ імені Ігоря Сікорського.
Наукова діяльність Ольги Чудінович присвячена вивченню фазових рівноваг у подвійних La2O3–Ln2O3 та потрійних La2O3–Y2O3–Ln2O3 системах з метою створення фізико-хімічних основ для розробки нових керамічних матеріалів. Вона також працює над розробкою методики синтезу нанопорошків для отримання анізотропної прозорої кераміки. Володіє комплексом сучасних експериментальних методів фізико-хімічного аналізу: рентгенофазовий аналіз, електронна мікроскопія, петрографія та ін. Стипендіат Президента України у 2016 і 2020 рр. Має 56 опублікованих наукових праць, з них 23 статті (9 у міжнародній наукометричній базі Scopus) та більше 30 тез доповідей на наукових конференціях.
Сосницький Євген – випускник кафедри 2016 року.
В 2010 році вступив в Донецький Національний Технічний Університет на спеціальність «Хімічна технологія тугоплавких неметалевих і силікатних матеріалів». Після отримання диплому бакалавра вступив в КПІ на кафедру хімічної технології кераміки та скла. Ще студентом став працювати технологом на підприємстві з виробництва керамічної плитки «Атем» (пропрацював 3 роки). Потім перейшов на посаду інженера в компанію «Vetropack» – швейцарську компанію з виробництва скляної тари, один із заводів якої знаходиться під Києвом в м. Гостомель.
З 2018 року Євген працює техніком «Marketing and Service department» в компанії Glazura s.r.o., Чеська Республіка, що входить в склад «TORRECID Group», яка об’єднує компанії 25 країн і займає провідну позицію на ринку керамічної та скляної продукції, працюючи з клієнтами з всього світу.
Glazura s.r.o. пропонує фрити, готові глазурі, барвники, чорнила для цифрового друку і багато іншого для виробництва кераміки та скла.
Євген розповідає: «В роботу техніка – маркетолога входить не тільки розробка, оптимізація, модернізація рецептів різноманітних покриттів і дизайнів для кожного клієнта окремо, а й повна технічна і технологічна підтримка, починаючи з лабораторних тестів до повного впровадження у виробництво з подальшим супроводом та консультаціями».
Хімічна технологія кераміки та скла – це одна з тих спеціальностей, що поєднує в собі віковічні традиції та найсучасніші наукові здобутки. З одного боку, на основі останніх наукових досліджень вона дозволяє на молекулярному рівні проводити конструювання принципово нових матеріалів з недосяжними раніше властивостями. З іншого боку дає змогу задовольнити потреби людини в художній творчості при створенні художніх виробів з порцеляни та скла.
Сучасний ринок висуває високі вимоги до рівня підготовки фахівців. Навчання на кафедрі хімічної технології кераміки та скла хіміко-технологічного факультету КПІ ім. Ігоря Сікорського дає можливість оволодіння сучасною, престижною та цікавою спеціальністю.
Олег Фесієнко
«Хімія – це не тільки те, що ви вивчаєте на уроках, а й реакція один на одного».
Часто я задавав собі питання чому я обрав хімію… Я обрав хімію тому, що вона навколо нас, вона в середині, вона – наші емоції, вона це наш Всесвіт. Хімія дивовижна, захоплююча та всеосяжна. Хімія дає мені розуміння того як створений наш світ, які закони в ньому діють, і чому все відбувається саме так, як відбувається. Вона дозволяє отримати відповіді на фундаментальні питання буття.
Хімія є “центральною наукою”, так як добре знання матеріального світу має першорядне значення для досягнень у всіх областях науки і техніки. Вона дає неосяжну кількість можливостей та способів, щоб зрозуміти, як все влаштовано на елементарному – молекулярному рівні.
Хімія є дуже цінною наукою. А випускники даної спеціальності можуть професійно розвивати свою кар’єру, безпосередньо пов’язану з хімією, а також кар’єру в сферах, де рішення проблем та аналітичні навички, отримані в якості хіміка користуються великим попитом. У будь-якому випадку, ступінь бакалавра за хімічною спеціальністю закладає основу для високопродуктивної і захоплюючої кар’єри. Хімія дає можливість реалізувати себе у багатьох сферах життя, набути навички в області наукових досліджень, критичного мислення, а також у вирішенні суспільних проблем і завдань , які мають важливе значення для успіху на кар’єрному ринку сьогодні.
Але, найголовніше, хімія – це неймовірно цікаво! Якщо ви хочете, зрозуміти роботу світу навколо вас – то хімія для Вас!
Гес Наталія
Моє коло спілкування ділиться на дві частини: перша – ті, хто не розуміє хімію, і друга, навпаки, розуміє і любить. В другій частині набагато менше людей, але об’єднує їх те, що вони мають хист до цієї науки.
Моє знайомство з хімією, як і у всіх інших, було в сьомому класі. І я вважаю, що мені, одній з небагатьох, пощастило з вчителем. Один з найважливіших аспектів, щоб вчитель міг легко і доступно пояснювати матеріал, який багатьом учням здається важким.
Тому, маючи таку вчительку, я одразу почала розуміти і помножувати в собі любов до цієї науки. Всі реакції, експерименти виглядають так, ніби стається маленьке чудо, якого нам не вистачає в буденному житті; ці барви, які милують око, реакції, які тобі зрозумілі, навіть вміння виконати складний аналіз і отримати результат. І взагалі, на хімічних процесах побудоване все наше життя, як хімія може бути нецікавою.
Поступила я на кафедру хімічної технології кераміки та скла, бо моя професія суто практична. Так можна проводити різні експерименти зі склом: змінювати чи надавати різне забарвлення, визначати вплив складу шихти на кінцевий результат і т.п. Можна вивчати властивості різних сорбентів на основі кераміки. Це щодо наукових досліджень. Але найбільше мені подобається те, що вироби, які ми будемо виготовляти на заводах та підприємствах, потрібні населенню, бо де ви бачили будинки без цегли, скла у вікнах і внутрішнього та зовнішнього оздоблення помешкання плиткою. Від того, що саме ти причетний до виробництва такої продукції стає одразу приємно. Крім цього, тут я зустріла справжніх друзів і поєднала нас саме хімія.
Воробйова Катерина
Многие новые знакомые часто спрашивают меня: «Почему ты выбрала именно химию?» и я стандартно отвечаю им, что это полезная, интересная и, определенно, нужная наука. И с этим сложно не согласиться, но вот причина, по которой я захотела стать химиком, совсем другая. Всё началось еще в школе, со знакомства с моим первым учителем химии. Он оказался широчайшей души человеком, да еще и с довольно необычной, немного даже сказочной, внешностью «старика Хоттабыча». С тех пор школьные уроки химии стали для меня чем-то волшебным и в то же время всё более и более интригующим.
Недолго думая по поводу своей будущей профессии, я целенаправленно поступила на химико-технологический факультет Национального технического университета Украины «КПИ». Именно здесь мне удалось осознать всю мощь этой науки: увидеть множество ее областей применения, познакомиться со всеми ее разделами и отраслями, провести не один десяток известных опытов и экспериментов собственными руками, изучить все тонкости и особенности многих химических веществ и соединений. Проучившись четыре года на химико-технологическом факультете, я смело могу утверждать, что химия – это не только собрание закономерностей и всевозможных химических и физических законов, это так же огромное поле для собственного развития. Давая колоссальные знания и понимания окружающего мира, химические науки, так же позволяют нам развиваться творчески, благодаря своему широкому применению.
Соломенко Аня
На сегодняшний день химия является неотъемлемой частью повседневной жизни. Все, от продуктов питания до строительных материалов, имеет прямое отношение к химии. Поэтому мой выбор пал именно на эту отрасль.
В университете я начала изучать основные разделы химии. Все больше и больше углубляясь в эту величественную науку мне стало понятно, насколько она сложна и интересна! В первую очередь мы изучали теорию, в дальнейшем или параллельно переходили к практике, которая выражалась в практических занятиях, где изучались формулы, реакции и т.д., и в лабораторных работах, передавая химические реакции на бумаге в практические навыки в колбах и пробирках. Это было настолько увлекательно, что изучение химии становилось легче и понятнее, если теория давалась нелегко. Также, очень помогали профессиональные навыки преподавателей и их богатый опыт.
При поступлении в университет нужно было выбрать не только факультет, но и кафедру, то есть направление в химии. Мой выбор был изучать химию тугоплавких неметаллических и силикатных материалов, а именно химию керамики и стекла.
Как известно, керамику и стекло изобрели очень давно из примитивных сырьевых материалов и люди в процессе развития усовершенствовали свои навыки в их изготовлении. В итоге мы получили богатейшее разнообразие материалов из керамики и стекла, широкое использование которых имеет место как в медицине, строительстве, так и в промышленности. Это поразительно, ведь основы были заложены еще в древности (примерно в 29-25 тысячелетиях до нашей эры, когда были найдены первые предметы из обожженной глины), а изучение структуры, методов изготовления и разнообразий сырьевого состава продолжается и по сегодняшний день.
Я очень рада, что выбрала учебу именно в НТУУ «КПИ» на химико-технологическом факультете на кафедре керамики и стекла, ведь кроме глубоких знаний я получила колоссальное удовольствие, обучаться у замечательных преподавателей вместе с отличным коллективом.
Руденко Леонід
Що відповісти на питання чому я люблю хімію і свою спеціальність? Мені подобається хімія тому, що це непроста, але дуже цікава наука. Від хімії залежить розвиток всіх галузей економіки. Вона забезпечує промисловість та будівництво новими матеріалами, постачає сільське господарство добривами і засобами захисту рослин, сприяє інтенсифікації. Магія хімічних реакцій не може не викликати інтерес. Хімія часто непередбачувана – сподіваєшся в результаті отримати одне, а отримуєш інше. Хімічна технологія кераміки та скла – цікава галузь хімії тому, що має таку довгу історію, але в ній і зараз є багато нових, перспективних напрямків дослідження і розробок.
Ренкас Світлана
Хімія – цікава і дуже складна наука, включає в себе різноманітність речовин та складних перетворень. Завдяки цій науці люди зрозуміли, як самим отримувати різні матеріали і як ефективно використовувати те, що дає нам природа.
Особисто мене хімія завжди приваблювала наочністю результатів, ти не тільки міг написати рівняння, а і побачити реакцію взаємодії речовин, результат своєї роботи. Лише вдуматись, що являє собою хімія – це весь навколишній світ, що нас оточує. Сучасна хімія являє собою величезну галузь людських знань і відіграє важливу роль у житті суспільства. Вивчаючи хімічні властивості речовин ми можемо так чи інше впливати на певний процес. Сьогодні не можна назвати жодної сфери виробництва, де б людина не стикалася з хімією.
Найбільше за все я люблю лабораторні заняття, ти можеш проводити реакції взаємодій речовин, попередньо спрогнозувати їх поводження. В результаті саме лабораторних робіт, ти бачиш результат не тільки на шматку паперу у вигляді рівнянь реакції, а можеш спостерігати сам процес взаємодії, змінювати умови проведення експерименту, оцінювати динаміку процесу. Хімія розвиває логічне мислення, допомагає краще зрозуміти та пояснити для себе деякі явища та процеси. За цією наукою майбутнє, але дуже часто люди не розуміють та недооцінюють її значення.
Якщо вже займатись хімією і пов’язувати своє майбутнє саме з цією наукою, то звичайно робити це потрібно в найкращому вузі України НТУУ «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». В університеті працюють провідні наукові працівники в своїй галузі. Я навчаюсь на кафедрі хімічної технології кераміки та скла. На кафедрі ХТКС активно займаються науково-дослідницькою роботою, розробкою нових функціональних керамічних та склокерамічних матеріалів, високоефективних сорбуючих матеріалів для захисту водних ресурсів. Розробки, якими займається кафедра несуть вагомий внесок і є дуже важливими для науки і промисловості країни в майбутньому. Навчаючись тут ти можеш співпрацювати з передовими науковцями в даній галузі, перейняти їх досвід. Викладацький склад кафедри активно підтримує інтереси студентів до розвитку знань, допомагає розвиватись і застосовувати отримані знання на практиці. У вільний від навчання час студенти можуть займатися науково-дослідницькою роботою під керівництвом наукового співробітника, що дасть змогу досягнути успішних результатів в даній області в майбутньому.
Яроцький Андрій
Ще зі шкільних років захопився хімією, постійна участь в олімпіадах, конкурсах, тому вибір хіміко-технологічного факультету був обдуманий задовго до вступу, проте вибір кафедри був важкий, тому що мало знав про кафедри на факультеті. Проте, коли дізнався, що є кафедра хімічної технології кераміки та скла, я без вагань подав документи.
За роки навчання я здобув всі знання, для майбутньої професії і зрозумів: все, що нас оточує, чимось пов’язане з керамікою чи склом. З перших лабораторних робіт мені ставало цікаво і виникало бажання дізнаватись все більше нового, що зв’язано з хімією скла.
Вступивши на кафедру хімічної технології кераміки та скла, я підтримав вибір попередніх поколінь, які присвятили виробництву скляної тари на VERALLIA УКРАЇНА «ПрАТ”Консьюмерс-Скло-Зоря, де на даний час працюю у Відділі головного технолога.
Жиліна Альона
Ежедневно каждый из нас совершает выбор. Мы стоим на развилке возможностей и выбираем тот или иной путь, определяя, таким образом, свое утро, свой день, свою жизнь.
Впервые с проблемой выбора мне довелось столкнуться несколько лет назад. Тогда еще совершенно несамостоятельная и робкая школьница, я должна была без опеки и помощи родных принять решение: куда пойти учиться после школы. Скажу честно, в тот момент выбор химии был сделан не по принципу «то, что нравится больше всего», а , скорее, «то, что меньше всего не нравится», так что взвешенным его уж точно не назовешь. А потом началась светлая полоса, которая длиться уже 6 лет, и я все еще на ней.
Вам знакомо чувство, что в чем-то Вы лучший? Мне посчастливилось испытать это в период обучения в лицее, когда невероятные преподаватели собирались вместе с одной целью – сделать тебя лучшим. Мы учились 28 дней в месяц, ежедневно по 8 часов, и это не было сложно! Это было невероятно интересно, это увлекало настолько, что мы могли вопреки запретам ночами сидеть над учебниками, решать стопками олимпиадные задачи и не замечать ничего вокруг. Каждый из нас узнал, что такое «быть на высоте». Мой звездный час настал, когда на конференции по материаловедению мне, 18-летней лицеистке, позволили сделать доклад наравне с мэтрами науки – лучшими научными сотрудниками Украины и России. Этот день стал поворотным в моей жизни. Тогда я совершенно точно осознала, что хочу продолжать обучение в химическом вузе и хочу это делать исключительно в КПИ.
В день, когда я узнала, что поступила, я была по-настоящему счастлива. Все, что происходило следующие 4 года, было действительно здорово. Каждый день можно было продолжать совершенствоваться, новые знания заполняли пробелы, а информация, которая и до университета была известна, наконец-то стала структурирована, разложена по полочкам. Лабораторные, опыты, исследования, а также теоретические основы, расчеты, графики – все это позволяло с каждым днем все больше чувствовать себя частью науки и научного мира, найти свое место. 4 года бакалаврата перетекли в магистратуру, и это не конец.
И все же, за что я люблю химию? Пожалуй, за то, что каждый день я проживаю с ощущением, что приняла правильное решение в жизни.
Лещенко Катерина
Вибір хіміко-технологічного факультету та кафедри кераміки та скла був для мене не випадковим. Оскільки жодний напрямок в мене не мав певних переваг я скористалася порадою моїх батьків, які 20 років тому обрали цю кафедру. У школі, через малу кількість занять я не змогла в повній мірі відчути, що таке хімія. Але вже з першого курсу я була приємно здивована тим наскільки це цікаво. Для мене було повною несподіванкою, коли я отримала свободу робити своїми руками, користуватись лабораторним обладнанням, спостерігати хімічні процеси. Перші курси були непростими, але я б з радістю повторила цей незабутній досвід. Взагалі я дуже рада і пишаюся тим, що вступила до КПІ. Я вважаю, що тут я отримала найголовніший досвід – самонавчання, в усьому можна розібратися головне – хотіти цього.
Шендрік Аліса
Ще зі шкільних років я вирішила обрати професію хіміка, тому що я вважала, що ця область є однією з найперспективніших та найважливіших з-поміж інших, бо перетинається з усіма галузями індустрії.
Зараз людство знаходиться в стадії «четвертої промислової революції» і тому в сучасному світі є найбільша потреба у створенні матеріалів з відповідними характеристиками через прогрес інженерної думки та за для її реалізації.
Отож однією з важливіших напрямків в хімії я вважаю розробку та створення структурних і функціональних матеріалів, показники яких здатні задовольнити умовам експлуатації обладнання нового покоління.
Я дуже рада що змогла вступити на кафедру хімічної технології кераміки та скла,так як на цій кафедрі студенту надають повну фундаментальну базу з всіх галузей хімії для поглибленого розуміння хіміко-технологічних процесів при створенні і експлуатації виробів, а також основи проектування матеріалів нового покоління, так як в них, я впевнена, і є наше майбутнє.
Слинчук Вікторія
“Вивчення хімії має двояку мету: одна – удосконалення природничих наук, інша – примноження життєвих благ.”
М.В. Ломоносов (перекл. з рос.)
Ніхто і ніколи, в межах людської свідомості, не відповість на питання, як і чому та чи інша людина відчуває схильність до того чи іншого роду діяльності. В мене завжди була цікавість до природничих наук і коли настав момент вирішити яку професію я хочу обрати, не виникало сумнівів, що це буде хімія або біологія. Так трапилося, що при першій же зустрічі я закохалася в КПІ, в його студентську атмосферу та чарівну архітектуру. І от я вже випускниця хіміко-технологічного факультету. Час пролетів дуже швидко. Я не можу сказати, що було легко, але почуття розгубленості і незнання підходів до предметів, проходять після першого курсу. Через це пройшли всі студенти. Бажання вчитися і шукати себе в хімії приходить з роботою над собою.
Розуміння ролі хімії в житті людства надихає! І кожен може зробити свій внесок, якщо мати дійсно велике бажання та мрію. Але потрібно чітко розуміти, що хімія в університеті зовсім не схожа на шкільний курс. Університет відкриває багато нових та перспективних можливостей, а викладачі дружньої кафедри ХТКС завжди підтримують своїх студентів і до кожного знаходять підхід. Я задоволена вибором професії і планую розвиватися в цій галузі.
Шиманська Оксана
Студентські роки – важливий період формування особистості. Ця думка, звичайно, не нова, але вона відображає потребу студентів у пізнанні нового, самовдосконаленні, спілкуванні, досягненні обраної мети. Щоправда, саме з визначенням цілі дуже часто виникають проблеми. Діти приходять до вузу, досить нечітко уявляючи майбутнє навчання. Ще важче передбачити, якими вони стануть і чого досягнуть через шість років складних предметів, контрольних робіт, заліків, безсонних ночей перед екзаменами та веселого і переповненого подіями і знайомствами студентського життя.
Якщо чесно, в школі я не надавала вивченню хімії великого значення і планувала поєднати професійну діяльність з математикою. Але вступивши до хіміко-технологічного факультету НТУУ «КПІ» на кафедру хімічної технології кераміки та скла, зрозуміла, що зробила правильний вибір.
Хімія – цікава та сучасна наука, яка поєднує інформацію про навколишній світ у найрізноманітніших його проявах. Вона вивчає не лише окремі хімічні елементи, їхню взаємодію та закономірності синтезу, але й пояснює природні явища з точки зору складу та властивостей речовин, їх структури, форми існування, визначає вплив хімічних процесів на здоров’я людей та екологічну ситуацію. Ця складна наука допомагає сформувати цілісний світогляд, об’єктивно оцінювати природні процеси. Вона є невід’ємною частиною промисловості, медицини і навіть мистецтва.
Моя спеціальність пов’язана з хімією силікатів, яка має надзвичайно широке застосування як у виробництві скла та кераміки, які відомі вже багато століть, так і в найсучасніших медичних та електронних технологіях. Я виконую наукову роботу щодо вивчення сорбційних властивостей природних глинистих мінералів та їх застосування для очищення води, зокрема від іонів важких металів. На жаль, зараз екологічні проблеми дуже актуальні, їх вирішення потребує об’єднання зусиль працівників різних галузей. Застосування силікатних мінералів для очищення забруднених вод дасть можливість застосовувати доступну природну сировину для вилучення небезпечних компонентів та відходів токсичних виробництв з води та зробить її придатною для подальшого використання.
Голембіовський Антон
Чому саме я вибрав кафедру хімічної технології кераміки та скла? Не буду приховувати, що я старанно навчаюсь і обожнюю свою спеціальність на кафедрі. Я закохався у скло, і воно почало потрошку відкривати свої древні та містичні секрети. Не дарма ж геній науки Михайло Ломоносов присвятив близько 4-х тисяч (!) дослідів на вивчення властивостей цього матеріалу. Він навіть написав: «Неправо о вещах те думают, Шувалов, Которые Стекло чтут ниже Минералов, Приманчивым лучем блистающих в глаза: Не меньше польза в нем, не меньше в нем краса…». Я весь свій вільний час присвячую науковій роботі, і зараз працюю над темою з ультразвукових досліджень силікатних дисперсій під керівництвом завідуючого кафедрою д.х.н., проф., член-кор. НАН України Б.Ю. Корніловича. Колектив кафедри всіляко підтримує студентські прагнення до знань і творчих пошуків, і мабуть саме через це, я став стипендіатом АВСП «Скло України». Скло, як і життя, несподівана та багатогранна річ.
Купрійчук Леся
Ще в школі я з цікавістю та захопленням ставилась до лабораторних робіт з хімії і з задоволенням старанно їх виконувала. Вже тоді знала, що присвячу своє життя хімії, а точніше кераміці. Саме ця галузь промисловості супроводжувала людство протягом усього його існування і дотепер. Ми слідували від звичайних глиняних горщиків і прийшли до розкішного посуду. В наших руках наше майбутнє, яке неможливе без будівельних матеріалів. Як на мене перед нами стоять найважливіші завдання – повніше використання матеріалів попутного видобутку, вторинної сировини, шлаків та інших відходів промисловості, щоб захистити нашу без того страждаючу землю. Ми навіть не помічаємо,що все наше життя пов’язано з хімією. Ще учнем переступивши поріг НТУУ «КПІ», навчання в ньому стало моєю мрією, яку я вважаю здійсненою. Зараз я тут і навіть отримую іменну стипендію ім. Академіка Б.С. Лисіна. Я вважаю моє досягнення також є заслугою викладачів університету, які вклали в кожного з нас частинку своєї душі, створили в стінах інституту атмосферу порозуміння та взаємодопомоги. Я вважаю, що за всі ці роки кафедра хімічної технології кераміки та скла стала моєю домівкою, який не хотіла б покидати. Всі п’ять з половиною років навчання в НТУУ «КПІ» промайнули для мене як одна мить, але досвід здобутий тут залишиться зі мною на все життя.
Пилипенко Ігор
Після закінчення школи я вирішив вступити до НТУУ «КПІ» на хіміко-технологічний факультет. Спеціальність вибрав випадково, але зараз не жалкую, а навпаки пишаюся тим що навчаюся на кафедрі хімічної технології кераміки та скла. Як у більшості студентів перші роки навчання проходили тяжко, проте через деякий час звик і зараз навчаюсь із задоволенням. Призначення стипендії Асоціації виробників скляної промисловості “Скло України” стало для мене приємною та корисною несподіванкою. Як відомо скло це один з найважливіших матеріалів на сьогодні, тому розробки в скляній промисловості дуже вагомі для розвитку останньої. Це одна з перспективних галузей України і мені приємно брати участь у розвитку наукового підґрунтя виробництва скла. Це в свою чергу підвищує економіку держави. Завдяки прекрасному колективу кафедри та новітньому обладнанню, навчання завжди продуктивне та цікаве і назавжди запам’ятається як найкращі роки.
Дорошенко Аліса
Дедалі частіше переконуюсь, що вибір КПІ та кафедри хімічної технології кераміки та скла був долею. І я про це анітрохи не шкодую.
Ще під час мого першого візиту до Києва у 9 років, вийшовши із трамвая з батьком, ми йшли через КПІ до зоопарку. Я спитала, вказавши рукою в одну з найкрасивіших будівель: «Що це?». Батько відповів: “КПІ – університет”. І я подумала «тут я навчатимусь». Але найцікавіше те, що тоді я вказала рукою саме на 4 корпус хіміко-технологічного факультету. І багато інших подій «підштовхували» мене вступати саме до КПІ.
З матеріалів сайту кафедри хімічної технології кераміки та скла мені було відомо, що на ній займаються дуже цікавою для мене роботою, проблемою світового значення, а саме утилізацією відходів очищення вод від важких металів та радіонуклідів.
На першому курсі я думала, що помилилася з вибором хімії взагалі. Однак, хай з невеликим, але досвідом, мені хотілося б сказати, що 99% першокурсників почуваються «не у своїй тарілці» на всіх факультетах та на всіх кафедрах. Почуття помилки переслідує багатьох. Але я не розумію студентів, які з першого курсу починають кричати, що їм не подобається їхня спеціальність, їхня кафедра. На першому курсі у всіх одне і теж. Усюди всім знайдеться своє місце. Головне його шукати.
За результатами першого курсу, у мене справді могли виникнути проблеми із навчанням. Тоді я не зовсім розбиралася, що і як треба робити. Але мене підтримала моя кафедра, куратор. Після складання іспиту я твердо для себе вирішила, що треба серйозніше і послідовно підходити до навчання. Ця думка та майбутня наукова робота на кафедрі спонукали до більш старанного навчання на другому курсі.
І тільки варто було почати реально вчитися, я почала отримувати від цього справжнє задоволення! Все “покотилося” само собою: навчання, друзі, спорт та наукова робота, участь у наукових конференціях, проектах тощо. Мені випала честь працювати саме в тій ніші, в якій я спочатку хотіла – утилізація відходів очищення вод.
За мою мотивацію та надані в університеті можливості я вдячна своїй кафедрі – кафедрі хімічної технології кераміки та скла, всім її викладачам. Тут студентів не зіштовхують лобами, всіх підтримують та поважають. Втім, однаково повинні діяти і ви, студенти. Поважайте викладачів – доводьте це вашим гарним навчанням та адекватною людською поведінкою, знайте у всьому міру.
Насамкінець, пам’ятаєте, немає безвихідних ситуацій, є лише ваш безініціативний погляд на них. Я всім бажаю усіляких успіхів!